2012. december 14., péntek

A számítógépfüggőség mindennapjainkban 2.rész



    A másik 2 interjú alanyom közül az 1ik a szomszédom, Roland volt. Aki 25 éves, és jogi asszisztensként dolgozik.
    -Szia Roland.
    -Hello. Már megint az internetfüggőségről lesz szó ?
    -Igen. Hogy találtad ki ? Nos, akkor egy sulis feladathoz kellene egy interjú,ahol a 3 emebr közül te lennél az egyik. Benne vagy ?
    -Persze.
    -Naponta hány órát töltesz számítógépezéssel ?
    -Munkaidőben van,hogy 6-8 órát is,de általában 3-4 óra a gyakori. Otthon még legalább 2-3 órát is este gépezéssel töltök.
    -Mennyire tartod magad internetfüggőnek?
    -Maximálisan. A szabadidőmben is rengeteget gondolok arra,hogy milyen jó lenne Judozás helyett inkább gépezni,ha éppen edzésen vagyok.
    -A munkahelyen és az otthoni számítógépen kívül milyen lehetőségeid vannak még a számítógépezésre ?
    -Az internetemen rendkívüli jó internet található. Rendelkezem egy Asus laptoppal,amiket csak alkalom adtán viszek magammal,és olyankor igenis élek a lehetőséggel..
    -Mikor kerültél először kapcsolatba az internettel ?
    - 10 évvel ezelőtt,amikor apukám által megismerhettem, hogy mennyi mindenre lehet használni az online felületeket.
    -Befejezésül egy olyan kérdés,hogy megfordult-e már a fejedben az, hogy magadnak korlátokat szabj az internethasználatban (leszámítva a munkahelyi kötelességeket) ?
    -Nem. Hétvégén 6-8 órát töltök számítógépezéssel,ami tényleg sok. De ha a hétköznapokat vesszük alapul a nagy részét munkával töltöm el,amikor a gép előtt ülök. Én úgy gondolom,hogy az életem részévé vált az internethasználat,és nem szeretnék ezen változtatni,mert 1-2 nap után megőrülnék.
    -Köszönöm az interjút Roli !
    -Nincs mit,remélem a tanárod nem fog nagyon csodálkozni az internetfüggőséggemen,és a túlzott internethasználatomon majd mikor olvas :)
    -Nem hiszem. Nagyon megértő ember.


    A 3. interjúm pedig egy 12 éves lánnyal készült. A lány 6.osztályos,és Verának hívják. Ő is internetfüggő,az én egyik legjobb barátom huga.
    A beszélgetést élőben hoztuk létre,mint akárcsak Rolandnál úgyhogy, most is gondolatjelezni,fogok. :D Az első megszólaló értelemszerűen én vagyok,és utána így tovább..
    -Szia Vera. A számítógépfüggőségről kellene készítenem egy interjút, 3 ember kell,az egyik te lennél. Benne vagy ?
    -Szia. Mindenféleképpen,hiszen már többször is beszéltem veled és bátyjámmal is erről a témáról.
    -Nos,mi ösztönöz téged arra, hogy internetet használj ?
    - Elsősorban az új információk, a szükségérzet,és az időtöltés, a kikapcsolódás.
    -Mióta használsz internetet, és mikor jöttél rá,hogy számítógépfüggő vagy ?
    - 2-3 éve ,amióta használom a facebook-ot. Én nem is számítógépfüggő,hanem facebookfüggő vagyok. Igaz, előtte az iwiw-et is rengeteteg használtam,de az osztálytársaimmal, és a barátnőimmel számtalan alkalommal a közösségi oldalon beszélünk,mert az a leggyorsabb,és a legolcsóbb,és már alegmegszokottabb.
    -Milyen oldalakat látogatsz elsősorban,és mennyi időket töltesz ezeken az oldalakon ?
    -Közösségi oldalakat,videómegosztókat,levelezőket,hírportálokat, és oktatási felületet,amit  a tanáraink mutattak pl : sulinet. A facebook kivételével az összes többit maximum 1 ,de inkább fél óráig használom. A facebook-ot van,hogy napi 4-5 órában használom.
    -Mennyi időt töltesz egy nap a számítógép előtt ?
    -Hétvégén 6-7 órát. Hétköznap 4-5 órát. Vannak eltérések,de ez az átlag.
    -A baráti körödben,a családodban mennyire sok számítógépfüggő van? Ők mit szólnak ahoz,hogy te ennyit számítógépezel?
    -A baráti körben nagyon sok van,ők hasonlóan gondolkodnak mint én, változtatnánk rajta,de nem tudunk mert a barátnőim is meg én is már megszoktuk,hogy mindent a facebook-on beszélünk meg. A családom ellenzi,ők tesznek is rá utalást,de még sose tiltottak el a géptől pl vagy ilyesmi.
    -Végezetül,te szabnál-e a korlátokat,határokat a gyerekednek az internethasználatban,és a számítógéphasználatban?
    -Persze. Maximum napi 2 óra. Tanulva a saját hibámból meg kell akadályozni,hogy számítógépfüggő legyen egy gyerek.
    -Köszönöm szépen Vera ! Az interjú végére értünk,köszönönöm a segítségedet.
    -Nincs mit,szívesen segítek máskor is.

    Nos, mindhárom interjúmat bemutattam. Mindenkinél jelentkezik a szükségérzet, és mindenkinek az élete részéve vált az internetezés. Roland munka céljából használja az internetet az esetek 70-80%-ban,a többiek mivel még diákok ezért inkább leckekérdezés,barátokkal való beszélgetés céljából. Rolandnál is életben van a barátokkal való chat-elés,de a munka miatt kevesebb ideje jut rá. Remélem,hogy 3 nagyon jó példát tudtam hozni az internetfüggőségre,és számítógépfüggőségre, ugyanis sok ember közül válogattam, hogy megfelelő interjúk szülessenek.
    Adorján

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése